Followers

Tuesday, June 3, 2014

Pakaian Solat

Assalamualaikum wbt

Rini bonda nk share story bout "Pakaian Solat"
Sume sedia maklom, bile nk solat wanita wajib kai telekung...
bagi lelaki standart baju melayu / tshirt dgn kaen pelekat...
Ada setengahnye berkopiah / bersongkok adenye tidak
Itulah realitinya kn...

Tp jangan lupe...
Kite kene pastikan pakaian kite juga bersih untuk mengadap "Pencipta" kita

Oleh itu, bonda disiplinkan diri bonda n en papa utk pakai pakaian solat setiap kali sujud kepadaNya

Tapi...pakaian solat ni ade kt teratak je la...bile ke mane2 hendaklah yakin bahawasanya pakaian yg dipakai ketika itu bersih untuk sujud kepada Illahi.


Jeng
Jeng
Jeng
.......

JUBAH  en papa
Inilah pakaian en papa setiap kali solat
Sebenarnye, ini jubah ke2...
Jubah ni juga adalah hadiah bzday dr bonda utk en papa
Sekurang-kurangnye ade lah saham akhirat bonda selagi en papa menyarung jubah ni.



Yg ini plak "saham akhirat" my abh...
Abh bli mase pergi mengerjakan umrah tahun 2013...
Jubah ni sejuk (walaupon kalernye hitam)...Best pkai time solat





















Itu jubah hanya di dalam...
Bonda ttap juga sarung telekung
Belakang pintu bilik bonda gantungkan keperluan utk bersolat

Kurang lebey ginila rupenye

Sekian dlu utk ketika ini.

Luv insyimanhafiz,
Peace

2 comments:

Azziah Nawawi said...

bagus amalkan begini. sebab kita kadang2 pikir telekung je kan? pakaian kat dlm kita abaikan. tok dan mak saya mcm ni jugak. sekali dgn telekung, ada kain yg nak pakai kat dlm masa solat.

Fizah said...

suka idea ni...=))

Saat Aku Melihat Dunia

Aku Terima Maharnya

Nurul Insyirah bt Muhamad Hafiz

Nurul Iman bt Muhamad Hafiz

Designed by UMIESUEstudio 2014 FOR INSYIMANHAFIZ