Followers

Saturday, December 9, 2017

Malas vs Kreativiti

Assalamualaikum wbt
hehehe, kerajinan ditambah dengan rasa ada idea untuk menaip...

Tiada la cerita menarik, kebaboombastik, hehehe...
sekadar idea kemalasan bonda...

Apa guna belajar buat kotak masa kecil-kecil dulu kalau tak diaplikasikan?
Mesti sejuk perut arwah mak kalau tengok bonda aplikasikan apa yang mak pernah ajar dulu, hehehe.



ini adalah kotak hasil lipatan kertas terpakai yang bonda hasilkan.
Tapi, untuk kegunaan apakah?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tadaaaaaaa!!!
buat mangkuk untuk bonda bersantap, hahaha...

MALAS

vs

KREATIVITI



since  Mei 2017 lepas bonda da bertukar tempat kerja...
dr Seberang Jaya ke Perai, (huhuhu - muka sedih tau!!!)

Kat tempat kerja baru ni,
Bonda bertugas di luar kawasan pejabat pentadbiran...
Bila nak sarapan, bonda malas nak ke pantry  dalam pejabat...
so, bonda lebih selesa makan bekalan yang dibawa kat tempat bonda bertugas.

Tapi kannn...
Bekal bonda kekadang beli siap kalau rajin adalah #airtanganbonda...
Walaupun bonda membawa bekal, tetapi wujud kemalasan...

Bonda jarang sekali menggunakan tipuware untuk membawa bekal,
kalau tupperware tu lagi la jauh panggang dari api kan, hahaha...

Bonda bungkus je bekalan dengan plastik bungkus makanan.
hahhh, nampak tak keMALASan bonda terserlah di situ???

Namun,
dek kerana kemalasan,
sel-sel otak terus berhubung membina kreativiti...
hehehe

ok,bye

Peace no war,
Love insyimanHafiz

No comments:

Saat Aku Melihat Dunia

Aku Terima Maharnya

Nurul Insyirah bt Muhamad Hafiz

Nurul Iman bt Muhamad Hafiz

Designed by UMIESUEstudio 2014 FOR INSYIMANHAFIZ